Ha igényli / visszaküldi a megrendelt árut vagy más árura cseréli, akkor kövesse az alábbi lépéseket:
1) A panasz lehetősége érdekében helyénvaló felülvizsgálni az üzleti feltételeket – különösen a (6), (10), (11) bekezdést.
2) Ha az árut 14 naptári napon belül visszaküldik, a szállítmánynak teljesnek kell lennie (beleértve a tartozékokat és a dokumentációt is), és abban az állapotban, ahogy azt átvette. Az árut az üzlet címére kell küldeni: ATVprof, s.r.o., Čiližská Radvaň 185, 93008 Čiližská Radvaň
3) Küldje el az árut utánvét nélkül a számla másolatával (jótállási jegy, ha az áruhoz tartozik) és a mellékelt reklamációs űrlapot.
Az árut a szállítás kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül vissza lehet küldeni. Minőségi hiba esetén nyújtson be reklamációt. (hibás vagy sérült áru).
Kérjük, válasszon egyet az alábbi lehetőségek közül a reklamációs űrlapon.
4) Az árut megfelelően kell csomagolni a szállításhoz, hogy ne sérüljön meg.
5) Panasz esetén a Polgári Törvénykönyv 622. § -ának és 623. § -ának általános szabálya szerint járunk el, az eladónak az áruhibákért való felelősségéről:
622. §
(1) Kijavítható hiba esetén a vevőnek joga van azt ingyenesen, időben és megfelelően kijavítani. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül megszüntetni.
(2) A hiba kiküszöbölése helyett a vevő kérheti az áru cseréjét, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, az alkatrész cseréjét, ha az eladónak nem keletkeznek aránytalan költségei az ár miatt az árut vagy a hiba súlyosságát.
(3) A hiba kiküszöbölése helyett az eladó mindig kicserélheti a hibás terméket tökéletesre, ha ez nem okoz komoly nehézségeket a vevő számára.
623. §
(1) Olyan hiba esetén, amelyet nem lehet eltávolítani, és amely megakadályozza, hogy a dolog hibátlanul rendeltetésszerűen használható legyen, a vevőnek joga van a dolgot kicserélni, vagy elállni a szerződéstől. Ugyanez a jog illeti meg a vevőt a kijavítható hibák esetén, de ha a vevő a hiba javítás utáni megismétlődése vagy nagyobb számú hibája miatt nem tudja megfelelően használni a dolgot.
(2) Egyéb javíthatatlan hibák esetén a vevő jogosult a termék árából elfogadható kedvezményre.
6) A garancia nem terjed ki a következők okozta károkra:
– természetes vagy túlzott mechanikai kopás
– az áruk vagy azok részeinek szennyeződése a karbantartás figyelmen kívül hagyása miatt
– az áruk olyan körülmények között történő használata, amelyek nem felelnek meg a hőmérsékletüknek, a pornak, a páratartalomnak, a kémiai és mechanikai hatásoknak a környezetben, amelyben az árukat általában használják
– külső hatások, pl. leesés vagy ütés, ha víz kerül az elektromos alkatrészekbe
– illetéktelen személy általi manipuláció (szakszerűtlen összeszerelés, javítás vagy módosítás)
– túlfeszültség, pl. villámcsapás közben
– ha az árut a használati utasítással ellentétesen használja
– mechanikai sérülések – szakadt, vágott, termikusan sérült áruk, óvatlan, aránytalan fizikai kezelés, árurétegek szándékos karcolása miatt sérült áruk stb.
A garancia nem terjed ki a természeti katasztrófák, természeti katasztrófák, erőszakos károk, időjárási körülmények vagy extrém és szokatlan körülmények közötti üzemeltetés okozta károkra sem. Indokolatlan panasz esetén az árut a megfelelő véleménnyel visszaküldi a vevőnek.
7) Az áruval kapcsolatos panaszokat az eladó indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb 30 naptári napon belül intézi a sz. 250/207 Coll. módosított fogyasztóvédelemről. Minden panaszt eljuttatunk egy hivatalos szervizközpontba további értékelés céljából. Ha a követelést úgy rendezték, hogy a törvényes jótállási időn belül kicserélték az árut egy másikra, akkor a jótállási idő a kárrendezés időpontjától kezdődik. Az eladó telefonon, SMS-ben vagy e-mailben értesíti a vevőt a panasz kezeléséről.
Az árukra vonatkozó jótállási idő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 24 hónap, kivéve, ha meghatározott árukra más garanciális időszakot írnak elő, és az áru átvételének és az áruval kapcsolatos szükséges dokumentumok visszaigazolásának napjától kezdődik. felhatalmazott személy. A 24 hónapos jótállási idő a személyes használatra szánt áruk értékesítésére vonatkozik [620. § 1. §]. Ha a vevő vállalkozó, és a terméket üzleti tevékenység céljából vásárolja, a jótállási időszakra a gyártó szavatossági feltételei az irányadók, a 429. §. A Kereskedelmi Törvénykönyv 2.
A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a vevő az áru garanciális javítása miatt nem használhatta az árut. Az áru újakra való cseréje esetén a vevő dokumentumot kap a kicserélt árukról. Minden egyéb panasz az eredeti szállítólevél és a jelen panaszokmány alapján történik. Árucsere esetén a jótállási idő az új áru átvételének napjától kezdődik, de csak az új árukra. A törvény által alkalmazott minden garanciális javítás ingyenes.
8) Alternatív vitarendezés
Ha a vevő-fogyasztó nem volt elégedett a panasz eladó általi kezelésével, vagy ha a vevő-fogyasztó jogorvoslati kérelemmel fordult az eladóhoz, és nem volt megelégedve azzal, ahogyan az eladó kezelte panaszát, vagy ha úgy véli, hogy a az eladó megsértette jogait, a vevőnek van – a fogyasztónak joga van jogorvoslati kérelemmel fordulni az eladóhoz. Ha az eladó nemleges választ ad egy ilyen kérésre, vagy nem küld el a feladásától számított 30 napon belül, a vevő – fogyasztó jogosult indítványt benyújtani az alternatív vitarendezési szervezet alternatív vitarendezésének kezdeményezésére. Az alternatív vitarendezés tárgya a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, Predmestská 71, P.O. B-89. Doboz; 011 79 Zsolna 1, ill. egy másik, felhatalmazott jogi személy, amely a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett ADR -szervezetek listáján szerepel (a lista elérhető a www.mhsr.sk címen). A vevő – a fogyasztó jogosult választani a fogyasztói viták alternatív rendezésének tárgyát, amelyhez fordul. A fogyasztó a webhelyen elérhető online vitarendezési platform segítségével alternatív vitarendezési javaslatot nyújthat be:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage